Het einde van het jaar betekent weer overstappen van diverse producten. Althans, dit zouden diverse consumentenorganisaties graag meer zien gebeuren. Het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) voert de campagne ‘Niets doen kost je poen’. Consumenten laten teveel geld liggen. Slechts een kwart van de consumenten weet hoe hoog zijn huur of hypotheek is. Een een-derde weet hoeveel per maand aan energie wordt uitgegeven. Zorgverzekeraars, energieleveranciers en telecomaanbieders zijn volop aan het stunten met hun tarieven. Meer weten? Kijk op BespaarWijzer.nl.

Gemakzucht en desinteresse zijn volgens ConsuWijzer de boosdoeners. Daarom moet volgens deze organisatie geld besparen vooral ‘leuk’ zijn. „Het is fijner de feestdagen in te gaan in de wetenschap dat je een paar honderd euro hebt verdiend.” ConsuWijzer claimt dat de energierekening met 450 euro omlaag kan en op financiële producten tot ruim 900 euro kan worden bespaard.

Tagged with: